سوالات متداولسوالات متداول
سوالات متداول
این بخش منبع مفیدی برای پاسخ به سؤالات متداول مشتریان و همکاران محترم است. در این بخش، شما میتوانید به راحتی به دنبال پاسخ سؤالات خود در زمینه خدمات مالیاتی، صدور و ارسال صورتحسابهای الکترونیکی خود به سامانه مؤدیان بیابید. این صفحه به شما کمک میکند تا با سرعت بیشتری به پرسش های خود دسترسی پیدا کنید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. ما همواره تلاش میکنیم تا اطلاعات جامع و به روزی را در این بخش ارائه دهیم و هر سؤالی که دارید، به راحتی در اینجا پاسخ آن را بیابید.
این شرکتها به ثبت و ارسال صورتحسابهای الکترونیکی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی my.tax.gov.ir و نظارت بر عملکرد مؤدیان اقدام میکنند.
کد ششرقمی که برای هر مؤدی حقیقی یا حقوقی، جداگانه، تعیین میشود.
برای اخذ شناسه یکتا باید به کارپوشهی مالیاتی به my.tax.gov.ir مراجعه کرد.
برای کلیه کالاها و خدمات شناسهای در نظر گرفته شده است که درج آن در زمان ثبت صورتحسابهای الکترونیکی الزامی است.
برای اخذ شناسهها باید به stuffed.tax.gov.ir مراجعه کرد.
۱. نوع اول: صورتحساب الکترونیکی با اطلاعات کامل شامل نوع فروش، نوع خریدار و اطلاعات هویتی هر دو شخص فروشنده و خریدار و مشخصات کالا/خدمت ارائهشده؛
۲. نوع دوم: صورتحساب الکترونیکی با اطلاعات کامل فروشنده و اطلاعات کامل کالا/خدمت بدون اطلاعات خریدار؛
۳. نوع سوم: رسید پرداخت وجه با دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه الکترونیکی پرداخت.